Talverehvid või ka “suvekad” on paljude paljude jaoks lihtsalt kummist valmistatud rõngad, mis ostetakse paariks kolmeks aastaks ning sõidetakse selle aja jooksul siledaks. Kas oled aga mõelnud, kuidas sinu rehvid veelgi paremini säiliksid ja sind pikalt turvaliselt teeniksid?
Hooldus!
Alustame kõige igapäevasemast osast ehk rehvide hooldusest. Jah, rehv tahab ka aeg ajalt natukene protseduure. Poriloigust või lumest läbi sõitmine ei lähe siinkohal hooldustoiminguna arvesse. Mida ma siis veel mõtlen?
Rehvi hoolduse all mõtlen siiski selle autopesu teostamise ja näiteks velgede puhastamise ajal ette võtmist. Esmalt kui pesed oma autot, siis ära unusta ka rehvidele mustust vabastavat leotusainet peale kanda. Talvisel ajal sobib selleks hästi Ultimus+ tugevatoimeline snowfoam leotus ja suvisel ajal lihtsalt Ultimus. Leotuse abil taastad rehvide viisakama väljanägemise ning eemaldad reostust, mis võib rehvide külgseinte eluiga lühendada. Põhjalik survepesuriga loputus aitab heale tulemusele kaasa.
Kui talverehvid on peale pesu pruunid?
Pruun rehv võib tähendada mitut asja. Kas ebapiisav leotus ja kehv pesu, mille tõttu on rehv veel porine, rehvile kuhjunud “läige”, mis on ennast ammendanud või viimaks tegelikult kõige tavalisem põhjus. Rehv muutub tihti pruuniks hoopis selle segusse lisatud osoonikaitse komponendi pinnale imbumise tõttu, tihti soojas või otsese päikse käes. Igasuguse pruunika kihi aitab rehvidelt eemaldada Shift intensiivne puhastusvahend. Puhas ja must rehv tuleb ilmsiks vahendi hõõrumisel rehvile isegi mikrofiiber lapiga.
Viimistlus
Ei ole midagi meeldivamat (rehvi puhul) kui selle uueväärne puhas ning sügavmust ilme. Kvaliteetse rehviläike paigaldamine annab just selle tulemuse ning lisaks niisutab see rehvide külgseinu. Tänu sellele ennetad kummisegu kuivamist ning eluiga lühendavate pragude tekkimist nii talviste miinuskraadide ja soolaga kui ka suvise kuumuse käes. Siinkohal tuleb appi Carbon Collective Sateen kummi kaitse ja rehviläige, mida saad paigaldada nii mikrofiiber lapi kui ka rehviaplikaatoriga. Tänu oma piimjale koostisele niisutab see kummist pindu, pikendab materjali eluiga, taastab selle loomuliku sügavmusta ilme, ei tõmba mustust ligi ja jääb ka vetthülgav.
Lõpetuseks võib minna ka ekstreemsusteni ning käsitsi eemaldada ka rehvimustri vahele kogunenud suuremaid kivikesi, mis tekitavad häirivat klõbinat ja avaldavad kummile ebavajalikku püsivat survet.
Hoiustamine
Kus ja kuidas hoiad aga sina oma auto suve- või talverehve? Kas vedelevad need sul kusagil koduaia nurgas põõsa all, vanaema niiskes keldris, külmas garaažis või üldse otsese päikse käes? Hoiustustingimused on rehvide säilimise tagamiseks äärmiselt olulised ning eelnevad variandid ei ole kuidagigi pikka säilimist soosivad.
Parimad tingimused on neutraalsed ja varjulised kohad, kus püsib võrdlemisi ühelaadne temperatuur, ilmneb vähene niiskus ning kus sinu rehvidele ei paistaks peale otsene päike. Juhul kui sul kodus sellised tingimused puuduvad, pakuvad tänasel päeval rehvide hoiustamise ehk rehvihotelli teenust paljud valdkonna ettevõtted. Valiku tegemisel, kus oma rehve hoiustada, vahetada ja lõpuks vajaduse korral ka uued soetada võib pakkumine silme ees kirjuks võtta. Polegi see tegelikult nii raske, kuna näiteks üks turu suurimatest tegijatest Baltyre Eesti AS saab sulle kõige rehvialase osas abiks olla. Rohkem kui 20 aastat kogemust räägib enda eest ja valikust leiad talverehvid, suverehvid või isegi rehvid traktorile.
Mida veel silmas pidada?
Ära pargi rehvi vastu äärekivi!
Loomulikult pole ka löökaugud rehvide parimad sõbrad.
Ning lõpetuseks kontrolli regulaarselt rehvirõhku!